تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

 

 

معرفی کوتاه طرح سراسری " تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری ":


✿ مقام معظم رهبری بارها بیان فرموده اند که هدف نهایی از انقلاب اسلامی، تشکیل "تمدن نوین اسلامی" است و برای رسیدن به این مرحله لزوما چهار مرحله باید طی شود: 
۱. انقلاب اسلامی(نابودی طاغوت)
۲. ایجاد نظام اسلامی
۳. تشکیل دولت اسلامی
۴. ایجاد جامعه اسلامی 
دو مرحله اول در طول پانزده سال یعنی از سال۴۲ تا سال۵۷ محقق شد و الان در مسیر تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی هستیم.
برای تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن سازی اسلامی، قطعا نیاز به "نقشه راه" در راستای تربیت نیروی انسانی و تولید محتوا و فکر انقلابی است، این نقشه راه توسط ولیّ جامعه اسلامی ارائه می گردد. امروز اندیشه ها و دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری همان نقشه راهی است که با فهم آنها و التزام به عمل، ما را به تمدن اسلامی خواهد رساند.


✿ طبق این اندیشه و ضرورتی که وجود دارد، طرحی مردمی و خود جوش، بصورت سراسری با نام " تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری" در سراسر کشور راه اندازی شده تا نقشه راه انقلاب را به تمام مردم ارائه دهیم.
این طرح دارای دو بخش "مطالعاتی" و"اجرائی" می باشد.


✅ بخش اول: سیر مطالعاتی اندیشه مقام معظم رهبری. 

 ✿ رهبر انقلاب اسلامی تعریف می‌کنند که:

یکی از دوستان می‌پرسند که به نظرات امام چگونه دست پیدا کنیم؟ به نظر من این کاملاً روشن است. نظرات امام یک مجموعه است و خوشبختانه بیانات امام ثبت شده است و همین است که هست. مثل همه‌ی متونی که از آنها میشود تفکر گوینده را استنباط کرد؛ منتها با شیوه‌ی درستِ استنباط. 

شیوه‌ی درستِ استنباط این است که: 

✔️همه حرف‌ها را ببینند، 

✔️آنها را در کنار هم قرار بدهند؛ توی آنها عام هست، خاص هست؛ مطلق هست، مقید هست. 

✔️حرفها را باید با همدیگر سنجید، تطبیق کرد؛ مجموع این حرفها، نظر امام است. 

 

البته کار خیلی ساده‌ای نیست، اما روشن است که باید چه کار کنیم: یک کار اجتهادی است؛ اجتهادی است که از عهده‌ی شما جوانها برمی‌آید. بنشینند واقعاً گروه‌های کاری در زمینه‌های مختلف، نظر امام را استنباط کنند، از گفته‌های امام به دست بیاورند.۱۳۸۷/۷/۷ بیانات در دیدار با دانشجویان

 

✿ فهم درست و دقیق بیانات و دستیابی به منطقِ اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب و پیدا کردن طُرُق مختلف جهت اجرایی شدن مطالبات و نقشه‌ی راهی که معظم‌له ارائه می‌فرمایند، نقش موثری در شکل‌گیری نظام امامت و امت _که خود پایه و اساس مدینه‌ی فاضله است_ دارد.

رهبر انقلاب در ۲۹بهمن ۹۶ به ضرورت شکل‌گیری نظام امامت و امت اشاره فرمودند، در چنین نظامی، یک بخش محوری، "امام جامعه و اندیشه‌ها و مطالبات" اوست و بخش دیگر "ولایت پذیری و اطاعت از ناحیه‌ی مردم" است.

پس مقدمه‌ی اطاعت، فهم اوامر و نواهی و راهکارها و مطالبات ولی جامعه است.

✿ طرح تبیین منظومه فکری رهبری خود را موظف به تسهیل فهم کلام امام جامعه و تبیین اندیشه‌های او می‌داند.

در همین راستا اقدام به تدوین سیر مطالعاتیِ آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب و برگزاری دوره‌های آموزشی اندیشه‌ی جامعِ معظم‌له نموده است.

 



 

✅ بخش دوم:
در این بخش با تشکیل یک تشکّل سراسری و منسجم، دغدغه‌ها و مطالبات حضرت آقا را در متن جامعه دنبال و محقق خواهیم کرد.

                                              

فیلم معرفی طرح توسط حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل فخریان؛ مدیریت طرح:

دریافت فیلم


   ┄┅┅❈❈❈┅┅┄

بزرگواران می‌توانید سوالات، پیشنهادها و نظرات و هرگونه همکاری خود در موضوعات نویسندگی، تقطیع صوت و فیلم، طراحی، فتوشاپ، اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک و... را با روابط عمومی طرح تبیین در میان بگذارید.