تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

لوازم ایجاد گفتمان تمدن‌ اسلامی

يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹ ب.ظ

ما برای ایجاد گفتمان تمدن اسلامی نیاز به سخنگو و رسانه و تشکیلات داریم.

• باید در جبهه‌ی انقلاب کسانی باشند که بعنوان سخنگوی مبانی و معارف و اهداف انقلاب اسلامی، مطرح باشند. همچنان که مثلا سخنگوی فلان نهاد، مرجع روشنگری نسبت به مسائل و رخدادهای آن نهاد است، جبهه‌ی انقلاب هم به سخنگویانی اینچنین نیاز دارد.

• مساله دوم رسانه است. جبهه‌ی انقلاب علاوه بر سخنگویان آموزش دیده و توجیه شده، نیاز به رسانه‌ی رسانا هم دارد. رسانه اگر ابتر و یا ضعیف بود، از رسانا بودن می‌افتد.

• در کنار سخنگویان و رسانه، نیاز به تشکیلات گفتمان سازی که در متن میدانِ انقلاب حضور فعال و هوشمندانه داشته باشند هم داریم.

بنده نسبت به بزرگوارانی که اصطلاحا لیدرهای انقلابی محسوب می‌شوند و همچنین رسانه‌هایی که کارهای انقلابی می‌کنند و تشکّل‌هایی که احیانا روشنگری‌هایی دارند، آشنایی دارم، اما سوال این است که این‌هایی که هست نمره‌ی‌شان در ساحت تمدن‌سازی چند است؟! کاری که ما باید انجام دهیم چیست؟

 متن ذیل توضیحی مختصر پیرامون شاخص‌های یک تشکیلات گفتمان ساز است. حال ببینید رهبر انقلاب در پایان این متن می‌فرماید:
مثل تشکیلات حزب جمهوری اسلامی سراغ ندارم.
اگر قرار است تشکیلات‌مان در طراز اندیشه‌ولایت باشد، باید شاخص‌هایی را که آقا فرمودند، مراعات کنیم.

اساس یک حزب این است که مجموعه‌ای از صاحبان فکر سیاسی و اعتقادی و ایمانی تشکّلی درست می‌کنند و میان خود و آحاد مردم #کانال_کشی می‌کنند و مردمی را با خودشان همراه می‌کنند، تا فکر خود را به آنها برسانند تا افکاری را که خودشان به آن اعتقاد دارند و پای آن ایستاده‌اند را در این کانال‌ها میریزند و این افکار به تک تک افراد میرسد و آن مردمی که اینها را قبول می‌کنند، با اینها پیوند پیدا می‌کنند در نتیجه وقتی از طرف مرکزیت این حزب چیزی گفته شود یا حتی گفته نشود، آن مردم از روی اعتقاد خودشان بر طبق آن عمل می‌کنند چون معیارهایشان یکی است و با یکدیگر همفکرند. به نظر من، این سبک #تحزّب، منطقی است. «حزب جمهوری اسلامی» بر این اساس تشکیل شده بود و همینطور هم بود البته چنین چیزی الان در کشور ما نیست شاید یکی، دو نمونه ناقص در گوشه و کنار پیدا شود اما بعد از «حزب جمهوری اسلامی» _که ما تعطیلش کردیم_ دیگر چنین حزبی را به این شکل من سراغ ندارم! ۷۷/۱۲/۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی