تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

کسانی که اهل مبارزه با نفس و جهاد اکبر نیستند، نخواهند توانست در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، نقش موثری ایفا کنند. حضرت آقا در بیانیه گام دوم، رتبه‌ی خودسازی را مقدم بر جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دانسته‌اند، این بدین معناست که جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بدون جهاد و مبارزه امکان ندارد و در میان انواع جهادها، رتبه‌ی جهاد اکبر مقدم است بر جهاد کبیر و اصغر.

خوب دقت کنید که بنده از کلمه‌ی "رتبه" استفاده کردم و نه کلمه‌ی "زمان". یعنی ما حق نداریم به بهانه‌ی خودسازی، از جامعه فاصله بگیریم و منزوی شویم. این نوع خودسازی، خودسازی سکولار است. اصلا ما خودسازی را برای تمدن‌سازی می‌خواهیم. با انزوا و گوشه‌گیری که نمی‌شود جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی کرد! ما باید خودمان را بسازیم تا توان و بنیه‌ی استقرار حاکمیت دین خدا _که هدف بعثت انبیای الهی است_ را داشته باشیم. حضرت آقا فرمودند: "نباید به بهانه‌ی کارهای فرهنگی و انقلابی، از خودسازی غفلت کنید". البته همچنان که خودسازی سکولار ممنوع است، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی هم بدون بنیه‌ی معنویت ناممکن است.

اسماعیل فخریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی