تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

برش‌هایی از کتاب دوران جدید عالم

چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۱۵ ب.ظ

دأب سیاست‌های مسلّطِ عالم این بوده و هست که  جنبش‌های عدالت‌خواهانه‌ی مردم نقاط مختلف دنیا را در هاضمه‌ی سیاسی و فرهنگی خود بریزند و در واقع هویّت آن جنبش‌ها و حرکت‌های مردمی و عدالت‌خواهانه را از بین ببرند؛ این کار در ایران هم اتّفاق افتاده بود. جنبش مشروطه و نهضت ملّی شدن صنعت نفت به دیکتاتوری رضاخانی منتهی شد که از استبدادهای قاجار، بدتر و شقاوت‌آمیزتر و قساوت‌آمیزتر بود. این رسمِ جاری دنیا با نهضت‌های عدالت‌طلبانه‌ی ملّت‌های جهان بوده است‌.

┄┅═══✼✼═══┅┄

آزادی در نظام جمهوری اسلامی را با آن آزادی غربی_که به معنای مهارگسیختگی صاحبان قدرت و سرمایه و همچنین به معنای بی‌بندوباری انسان‌ها در هر گونه رفتار و عمل است_نباید اشتباه کرد. این آزادی اسلامی است؛ هم آزادی اجتماعی است، هم آزادی معنوی است و هم آزادی فردی با قید اسلامی و با فهم و هدایت و تعریف اسلام است.

┄┅═══✼✼═══┅┄

این انقلاب [اسلامی] ترکیبی از عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی و مردم‌سالاری و معنویّت و اخلاق است؛ منتها این عدالت را نباید با آن عدالت ادّعایی و موهومی که کمونیستها در شوروی سابق یا در کشورهای اقمارِ خود شعارش را می‌دادند، اشتباه کرد؛ این عدالتِ اسلامی است با تعریف خاصّ خود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی