تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

گزارشی کوتاه از دوره‌های آموزشی بینش ولایی

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۳۵ ب.ظ

شخصیت و رفتار انسان‌ها بر اساس جهان بینی آنها شکل می‌گیرد.
در حقیقت جهان بینی، زیربنای فکری و عملی هر انسانی است.
به همین جهت است که هر مکتبی، ابتدا جهان بینی خود را ارائه می‌دهد تا بر اساس آن، ایدئولوژی را بسازد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ماه رمضان سال۱۳۵۳ش به بیان و توضیح بخش‌های مهمی از جهان بینی اسلامی می‌پردازند که آن مباحث تا کنون مرجع فهم بسیاری از مفاهیم دینی برای بسیاری از انسان‌های جویای حقیقت گشته است.

آن مباحث در کتابی با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن چاپ و منتشر شده است.
طرح تبیین منظومه فکری رهبری تا کنون در چهار دوره‌ی آموزشی با عنوان بینش ولایی به شرح و تفسیر و تحلیل مباحث ارائه شده از طرف معظم‌له پرداخته است.
در این دوره‌ی آموزشی در بازه‌ی زمانی ۱۸تا۲۴ ساعت به تبیین مباحث کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن پرداخته می‌شود.

دوره اول در تابستان و پاییز۹۷ در اصفهان در طی ۲۴ساعت آموزشی برگزار شد.

دوره دوم و سوم در پاییز و زمستان۹۷ همزمان در تهران و قم در بازه‌ی زمانی ۱۸ساعت برگزار شد.

دوره چهارم در زمستان۹۷ و بهار۹۸ در تهران در بازه‌ی زمانی ۲۰ساعت برگزار شد.

✔️ بعضی از نظرات ارسالی از طرف شرکت کنندگان در دوره چهارم بینش ولایی

1- گفتین تأثیر کلاس رو بر نگرشمون بگیم بهتون. کتاب که خیلی فوق العاده بود. در مورد توحید مطالب خیلی قشنگ و جذاب بود مخصوصا توحید اجتماعی. ضرورت وجود حکومت اسلامی رو تو این کلاسا درک کردم و معنی ولایت داشتن بسیییییار متفاوت بود از اون چیزی که فکر میکردم. دیدم به دینداری عوض شد. فهمیدم دین فردی به درد نمیخوره و باید وارد اجتماع بشیم و برای برقراری حکومت اسلامی با هم باید متحد باشیم و خیلی چیزای دیگه.
از طرف کاربر "م"


2- کتاب حضرت آقا خیلی پربار هست. من واقعا خیلی خوشحالم  وارد این کلاس شدم و از خدا سپاسگزارم که با استاد فخریان آشنا شدم. کتاب نگاه فرد رو به بسیاری از موضوعات عمیق تر میکنه، هنوز فرصت نکردم کامل بخونم اما فکر میکنم هر بار که خونده بشه نگاه تازه‌ای رو به مخاطبش انتقال میده، خیلی موشکافانه به مسایل پرداخته شده، خب ما تو اون سال های قبل انقلاب نبودیم ایشون همون رویه رو تا الان دارند دنبال میکنند، ان شاءالله خدا حفظشون کنه.                                                                            از استاد فخریان و شما و سایر دوستانتون کمال سپاسگزاری رو دارم.
از طرف کاربر "فاطمه"

3- این دوره واقعا احساس میکنم یک موهبت الهی بود که باعث شد دید من نسبت به خیلی چیزا تغییر بکنه. اول اینکه با منظومه فکری آقا آشنا شدم که خیلی تاثیرگذار بود به خصوص برای من اصلا در چنین مسیری نبودم. دوم اینکه با افرادی آشنا شدم که همیشه دوست داشتم با چنین انسانهایی ارتباط داشته باشم واقعا آشنایی با شما خیلی موجب خوشحالی و آرامش من شد.

ارسالی از کاربر "donyadideh"


4- سلام و عرض ادب. 
اثر دوره بر من:  میتونم بگم بیشترین اثرش این بود که من یک نگاه دیگری به رهبرم پیدا کردم و متوجه شدم ایشون عجب نگاه عمیقی به مسائل  دارند. الان رهبری حرف می زنند توی تلویزیون بیشتر توجه می کنم. با اینکه آقا رو دوست داشتم الان محبت بیشتری در  دلم حس می کنم.

حتی نگاهم به امام خمینی هم عوض شده خصوصا در مورد مسئله ولایت فقیه  که پایه گذارش بودن. احساس می کنم هر دو امام انقلاب ما تئوریسین های بزرگی هستند. کلا نگاهم به جامعه ولایی متفاوت شد.
در زمینه نبوت بعثت درونی و رستاخیز اجتماعی خیلی جالب بود. مسئله هجرت هم خیلی جالب بود. اصلا تا حالا درست نمی دونستم چرا نبی مکرم اسلام "صلی الله علیه و آله و سلم" هجرت کردند. نمی دونستم ایشون اومدند تا جامعه توحیدی ایجاد کنند.

در زمینه ایمان اینکه ما رهبانیت نداریم و نباید کناره گیری کنیم و مسلمان  باید بین جامعه وبا زده رفته و آنها را درمان کند تا حالا اینجوری ندیده بودم مسئله رو، فکر می کردم باید خودمو حفظ کنم.

در مورد بحث توحید اینکه اطاعت  همان عبادت است برام مسئله تازه ای بود. ایمان تعهدآور همچنین. من تا حالا اینجوری ندیده بودم مسائل رو. مسئله مغفرت، توکل، رحم، اینکه مسلمان باید تا آخرین نفس مقاومت کنه تا نصرت الهی شامل حالش بشه. همه جالب بودن در نگاه حضرت آقا، آنهم زمانی که ایشون هیچ سمتی نداشتند و تو نظام طاغوت این حرفها رو زدند. فهمیدم ایشون واقعا نایب امام زمان هستند. سعی می کنم دیدگاهاشونو به دیگران منتقل کنم.

خلاصه حضرت آقا رو ملاقات کردید سلام ما رو برسانید، بهشون بگید فدایی دارید. ان شاءالله خدا توفیق عمل بده‌.
ارسالی از کاربر "صادقی"

 

5- 🔹با سلام 🔹

 کلاس خیلی با ارزش وپر باربود به چند جهت:

🔸اول به جهت بحث راجع به شناخت حضرت آقا و آشنا شدن با تفکرات معظم له ونقطه نظرات ایشان در اصول عقاید بلاخص بحث ایمان.

🔸دوم به جهت مطالب ارزشمند کتاب طرح کلی با  قدمت جلسات ۴۰ ساله که هنوز محتوا به روز و زنده وکاربردیست.
🔸سوم به جهت نوع تدریس استاد بزرگوار جناب فخریان که خیلی علمانه و هوشمندانه کلاس را متنوع کرده بودند وتکه کلامهای زیبایشان.
 🔸خلاصه از وقتی دوره تمام شده  احساس کمبود ودلتنگی داریم. 

🔸در آخر از همه دلسوزان ولایی ودست اندر کاران کمال تشکر وسپاسگزاری را دارم.

🔸وامیدوارم بار دیگر توفیق شرکت در  دورهای بعدی را داشته باشم.

🔹باتقدیم احترام "مانی"🔹

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی