تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

۲۲۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

خصوصیات متقین
الذین یؤمنون بالغیب و یقیمون الصلوه و مما رزقناهم ینفقون ( ۳- بقره ): برای همین متقین شش خصوصیات بیان شده که این شش خصوصیات در یک انسان، در حقیقت عناصر تشکیل دهنده‌ی تقواست و آن تقوای صحیح و عینی با این شش خصوصیت در حقیقت در انسان تأمین می‌شود البته فراموش نشود که گفتم: این تقوا در همه‌ی مراحل به انسان کمک می‌کند، یعنی شما وقتی یک مایه‌ای از تقوا داشته باشید از قرآن یک چیزی می‌فهمید و هدایت می‌شوید و این تقوا هرچه بیشتر بشود شما از قرآن بیشتر می‌فهمید یعنی حتی یک انسانی که در حد اعلای تقوا هست اگر باز تقوایش بیشتر شود به همان نسبت افزایش روحیه تقوا ممکن است باز چیزهای جدیدتر و ترفه‌تر و یک ظرافت‌هایی را از قرآن بفهمد و این فقط مربوط به اول کار نیست که بگوئیم اگر می‌خواهید از قرآن چیزی بفهمید باید با تقوا بشوید و بعد که تقوا یعنی همان هشیاری و دقت را بدست آورید دیگر برو در بطن قرآن، نخیر، در همه‌ی مراحل هرچه این تقوا بیشتر شد درک انسان بیشتر می‌شود، حالا این شش خصوصیت مقدماتی است برای این‌که یک سطح قابل قبولی از تقوا در انسان بوجود بیاید، یا بگوییم یک حداقل لازمی از تقوا در انسان بوجود می‌آید. اولین خصوصیت این است که: الذین یؤمنون بالغیب.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۵۵

مهدی


دنیاى سرشار از عدالت و پاکى و راستى و معرفت و محبت، دنیاى دوران امام زمان است که زندگى بشر هم از آن‌جا به بعد است. زندگى حقیقى انسان در این عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان است که خدا مى‌داند بشر در آن‌جا به چه عظمت‌هایى نایل خواهد شد. ۱۳۷۹/۱/۲۶


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۴۲

عهد مشترک

در سرتاسر قرآن، نام شیطان و مفهوم شیطنت، از بسیاری از مفاهیم، بیشتر تکرار شده‌است؛ برای این‌که مردم‌، شیطان و حضور شیطان را فراموش نکنند. اگر فراموش کردید که شیطان در کمین شماست، غفلت شما را فرا خواهد گرفت، حرکت را کُند و از بین خواهد برد.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۳۰


اردوی اصفهان

🔹برگزاری اردوی تفریحی_آموزشی اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری در استان اصفهان با حضور مدیریت طرح حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان
۹۸/۱/۲۹

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۲۵

▪️ در مبارزات اسلامی، تبیین خیلی نقش دارد. من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت می‌کنید، توی پرانتز عرض می‌کنم که تبیین خیلی اهمیت دارد. در مبارزات اسلامی، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلی اهمیت دارد و این را نباید از دست داد؛ برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رائج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند؛ می‌گفتند مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت؛ چه شما بخواهید، چه نخواهید؛ چه بگوئید، چه نگوئید. در سال ۴۹ یک جوانی از همین کسانی که مشهدی بود، با ما هم آشنا بود، وابسته‌ی به یکی از همین گروهک‌هائی بود که آن روز تازه سر بلند کرده بودند، کمونیست بودند - گروه جنگل و امثال اینها - یک جائی با من ملاقات کرد؛ شرح داد که می‌خواهیم این کارها را بکنیم. من گفتم توی این زمینه‌ی اجتماعی که نمی‌شود؛ یک قدری با مردم صحبت کنید، تبیین کنید، حرف بزنید، به مردم تفهیم کنید چه‌کار می‌خواهید بکنید. با کمال بی‌اعتنائی گفت: آن روش اسلامی است!


▪️ بله، روش اسلامی همین است.
 روش اسلامی تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیش‌زمینه‌های تاریخی و تربیت‌های غلط فائق بیاید و فائق آمد.
۱۳۸۷/۲/۱۴


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۲۱

تبریز

✔️برگزاری فصل دوم تبیین منظومه فکری رهبری در قالب جلسات هم‌اندیشی و مباحثه‌ای

 با حضور اساتید روح‌الله رشیدی و هادی نقیان 

مکان: تبریز، چهارراه منصور، به سمت آبرسان روبروی مسجد سالار شهیدان کوی شهید علیپور، 

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 

زمان: دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰

▪️علاقه‌مندان با شماره ۰۹۱۴۶۴۳۳۷۹۴ تماس بگیرند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۱۷

عهد مشترک

چهره جمهوری اسلامی نسبت به دشمنان خدا و متعرضان به حریم و استقلال ملت‌ها، چهره متعرض و عدم تسلیم است. اگر کسانی خیال می‌کنند راه نجات این کشور در این است که دم از عدم تعرض بزنیم، دروغ می‌گویند؛ نخیر این راه ذلت و اسارت ماست. این گمان ناشی از عدم تعمق در حوادث و عدم بصیرت در "دشمن‌شناسی" است.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۰۸

نماز

▪️اگر انسان از سنین جوانی به خواندن نماز صحیح و خوب، همت کند...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۴۶

عهد مشترک

راه نجات ملت‌ها، در استقلال آن‌ها از قدرت‌های ستمگر است. همیشه سعی قدرت‌های ستمگر این بوده که به ملت‌ها ثابت کنند بی‌خود تکان می‌خورند و اشتباه می‌کنند؛ راه نجاتشان این است زیر بال آن‌ها بروند؛ این را تفهیم می‌کنند. ما باور نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم بگذاریم ملت‌های دیگر هم باور کنند.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۴۰

امام خامنه ای

✔️دو چیز را باید در نظر داشت: یکی، به فکر کار و تلاش بودن و خسته نشدنِ از آن، که انسان بایستی این میل و اراده‌ی به تلاش را در خود زنده نگه دارد؛ بخصوص شما جوان‌ها که مطلقاً نباید بگذارید میل به تلاش و کار در شما ضعیف شود. 
دوم، پیدا کردن نقطه‌یی است که شما باید در آن‌جا کار کنید.
۱۳۸۳/۴/۱۶
پ.ن۱: نقطه‌ای که باید در آنجا باشیم و تلاش کنیم کجاست؟
پ.ن۲: همین یک جمله‌ی آقا مهم‌ترین شاخص در انجام کارهای اجتماعی_انقلابی و حتی کارهای فردی است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۵۵

خانواده

بعضی از کارهای خانه خیلی سخت است. بچه‌داری از آن کارهای سخت است. شما هر کاری را در نظر بگیرید که خیلی دشوار باشد، در مقابل بچه‌داری در واقع آسان است. بچه‌داری هنر خیلی بزرگی است. مردها یک روز هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند. زن‌ها با دقت، با حوصله و با ظرافت این کار بزرگ را انجام می‌دهند. خدای متعال، در غریزه آن‌ها این توان را قرار داده است. ولی همین بچه‌داری کار سختی است که انسان را فرسوده می‌کند و واقعاً از پا می‌اندازد.۱۳۷۴/۸/۲۲


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۲۹

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن۱۳۹۸/۱/۲۶

🎙بارگیری کلام رهبر

▪️می‌شود ملّت‌ها با قرآن، با عمل به قرآن عزّت پیدا کنند، رفاه پیدا کنند، دانش پیدا کنند، قدرت پیدا کنند، وحدت و انسجام پیدا کنند، سبْک زندگی شیرین پیدا کنند؛ این‌ها همه امور دنیوی است. آخرت هم که حیات معنوی و حقیقی و مستمر و ابدی است، با قرآن حاصل می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۱۷

 برگزاری جلسات مباحثه حضوری گروه‌ها در بهبهان

بهبهان


برگزاری جلسات مباحثه حضوری گروه‌ها در کرمانشاه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۰۸

امام زمان


🔹مدعیان ارتباط با امام‌زمان عج‌الله ‌تعالی ‌فرجه‌الشریف، به طور قطع و یقین دروغگو هستند🔹۸۷/۵/۲۷

بارگیری کلام رهبر


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۳۸

_ این ظلمات دنیا را مشاهده می‌کنید که قدرت مادی چه گرد و غباری امروز در دنیا برپا کرده؟ عربده می‌کشند و تصمیم‌گیری می‌کنند و چه بسیار انسانهایی که در این راهها گمراه می‌شوند. پس باید مواظب بود! چقدر انسان امروز در دنیا حقانیت راههای استکباری را در دلش قبول دارد؟ همین که می‌گویند افکار عمومی غرب اینگونه گفت همین تلاشی که می‌کنند تا افکار عمومی غرب را علیه یک مفهومی و یک حقیقتی برانگیزد این برای چیست؟ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۵۸

ارتش

۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی
امروز ارتش یکی از مردمی‌ترین نهادهای کشور ماست. بین نهادهای گوناگونی که ساختار کشور و نظام را تشکیل داده‌اند، وقتی ارتش را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم یکی از نزدیک‌ترین به آحاد مردم، به تمایلات مردم، به احساسات مردم، و یکی از نزدیک‌ترین به کمک به حرکت عمومی مردم است.۱۳۹۱/۰۲/۰۳


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۵۴

▪️بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر می‌کند، دو عامل است: یکی تبلیغات گوناگون دشمن است؛ تبلیغاتی که جوان را نسبت به حقایق مقدس اسلامی و حقایقی که در انقلاب به عنوان مسلّمات و پایه‌ها و ستون‌های اصلی اعتقاد شناخته شده، سست و بی‌تفاوت کند. و عامل دوم، عدم تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است. من گمان می‌کنم که تأثیر عامل دوم، کمتر از عامل اول نباشد؛ چون در نظام جمهوری اسلامی، به طور صریح و علنی، علیه اسلام و اصول اسلامی و مبانی اسلامی و معارف اسلامی، کمتر تبلیغ می‌شود و میدان برای تبلیغ وسیع باز نیست؛ بنابراین تبلیغ دشمن فقط سطح معینی را می‌پوشاند؛ در حالی که عامل دوم، دیگر حد و اندازه‌یی ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۵۱

نماز

▪️نماز با حضور قلب، نماز اول وقت... رعایت کنید، شما اعتلای روحی پیدا خواهید کرد، فرشته خواهید شد، از فرشته بالاتر خواهید شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۴۷

امام خامنه ای

چقدر ساده‌لوح و سطحی‌اند کسانی‌ که گمان می‌کنند دشمنیِ آمریکا و جبهه‌ی استکبار و دار و دسته‌ی وسیع صهیونیستی، ناشی از آن است که جمهوری اسلامی، به موقع تلاش لازم را برای کسب دوستان انجام نداده و یا در مسائل جهانی، دچار تندروی شده است.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۰۹

امام خامنه ای

در دنیا یک جنگ عظیم و یک چالش بزرگ برپاست؛ جنگ توپ و تفنگ نیست، اما جنگ اراده‌ها و عزم‌ها و سیاست‌ها و تدبیرهاست.۱۳۸۶/۰۲/۳۱


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۵۹