تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

تبیین، تحلیل بخشی از کتاب عهد مشترک

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۵۷ ب.ظ

رهبر انقلاب در دیدار با طلاب تهران که در ۶شهریور۹۶ انجام شد،  فرمودند: 
انقلاب تمام نشده است، انقلاب ادامه دارد. انقلاب هنجارهای جدیدی را ایجاد می‌کند و همچنان که انقلاب در ابتدای پیدایش نیاز به مبارزه دارد، بقاء و ادامه‌ی انقلاب هم نیازمند مبارزه است.
ودر پیام تاریخی خود به مناسبت اولین سالگرد رحلت حضرت امام می‌فرمایند:
در پیدایش این نظام و مقدمات آن و مبارزاتی که به آن منتهی شد، صحنه‌پرداز اصلی و عامل حقیقی، همانا اسلام و عقیده و ایمان و تربیت اسلامی است.کتاب عهد مشترک، صفحه۴۷
از قرار دادن این دو جمله در کنار هم این مساله استنباط می‌شود که اگر بقاء و ادامه‌ی انقلاب نیازمند مبارزه هست _که هست_ منشاء و مبنای این مبارزه، تقویت بنیان اعتقادی مردم بر اساس توحید است.
هر چقدر مبانی توحیدی و اندیشه‌ی نظام‌مند اسلامی، در مردم تقویت شود، خروجی آن مبارزه در مسیر حفظ، تداوم و شکوفایی انقلاب خواهد بود.
نکته‌ی مهم اینکه تقویت باور‌های دینی از آن دست اموری است که صرفا با موعظه و نصیحت و کار صفی حاصل نمی‌شود و بلکه نیازمند ارائه‌ی اندیشه‌ی اسلام ناب است. این اندیشه است که آدم می‌سازد. هر چقدر می‌توانیم باید اندیشه‌ی اسلام را بدون تصرف و انحراف، در اختیار مردم بگذاریم.
کاری که رهبر انقلاب اسلامی از ابتدای جوانی تا کنون بدان اشتغال دارند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی