تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

1. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها.
سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟


۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود شجاع 


۳. امام انسانی باحکمت و باتدبیر، انسانی بود پارسا و پرهیزکار و دلبسته‌ی به خدای بزرگ و ذکر الهی


۴. امام مردی بود ظلم ستیز. امام با ظلم کنار نمی‌آمد. حامی مظلوم بود ک استکبار ستیز


۵. امام مردی بود عدالتخواه. امام اهل صداقت با مردم بود. با مردم همان جوری سخن می‌گفت که دل او بود و احساس قلبی او بود.


۶. امام در راه خدا اهل مجاهدت بود، آرام نمی‌نشست، دائم در حال مجاهدت بود. امام اهل مجاهدت فی‌سبیل‌الله بود.


۷. اما آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب، یک اندیشه، یک تفکر، یک راه، مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ، خصوصیت مقاومتِ امام بود.


۸. بنده وقتی به خصوصیت مقاومتِ امام نگاه می‌کنم و به آیات قرآن مراجعه می‌کنم، می‌بینم امام حقیقتاً بسیاری از آیات قرآن  را با همین ایستادگی و مقاومت خود معنا کرد.


۹. مهم این است که تلاش و تهدید دشمن نمی‌توانست دستگاه محاسباتی امام را به هم بریزد.


۱۰. معنای مقاومت چیست؟ معنای مقاومت این است که وقتی انسان یک راهی را انتخاب کند که آن راه را حق می‌داند، موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقف کند.


۱۱. حرف امام که بر سر آن ایستادگی و پافشاری می‌کرد چه بود؟ حرف امام حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بر جامعه مسلمین و بر زندگی عموم مردم، بود.


۱۲. حضرت امام در مقابل تهاجم ناجوانمردانه و خباثت آلود دشمن، از اول، فکر مقاومت و ایستادگی و فکر گم‌نکردن راه و هدف را پایه‌گذاری کرد و به عنوان یک درس و یک راه، برای ملت ایران، برای مبارزان و برای مسئولان کشور، گذاشت.


۱۲. این مقاومتِ امام بتدریج از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت. نه اینکه ما بخواهیم این عنوان مقاومت و یا فکر مقاومت را صادر کنیم. انقلاب فکر است، اندیشه است، راه است.


۱۳. امروز در منطقه‌ی ما، منطقه‌ی غربِ آسیا، کلمه‌ی مشترکِ ملت‌ها مقاومت است. مقاومت را همه قبول دارند.


۱۴. چون ما ملت ایران، مقاومت را دو دستی چسبیدیم و پیش رفتیم و موفق شدیم، دیگران هم به مقاومت تشویق شدند.


۱۵. یکی از مهم‌ترین علل دشمنیِ آمریکا با جمهوری اسلامی همین مسیر مقاومتی است که جمهوری اسلامی پیش گرفت و موفق شد و توفیق پیدا کرد و توانست بر موانع فائق بیاید.


۱۶. امام مسیر مقاومت را انتخاب کرد و این انتخاب از روی هیجان زدگی نبود. از روی احساسات زودگذر نبود. پشتوانه‌ی انتخاب مقاومت از سوی امام، یک پشتوانه‌ی منطقی، عقلانی و علمی و البته پشتوانه‌ی دینی است.


۱۷. مقاومت، واکنش طبیعیِ هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تحمیل و زورگویی است، دلیل دیگری لازم ندارد.


۱۸. مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود، برخلاف تسلیم. وقتی که دشمن به شما زور می‌گوید، اگر شما یک قدم به عقب برداشتید، او جلو می‌آید، بدون تردید.


۱۹. هرجا ما ایستادگی و مقاومت کردیم، توانستیم پیش برویم و هرجا تسلیم شدیم و طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم.


۲۰. مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌ی تسلیم در مقابل دشمن بیشتر است از هزینه‌ی مقاومت. وقتی در مقابل دشمن تسلیم شدید، باید هزینه بدهید.


۲۱. خداوند متعال در آیات مکرر قرآن، این وعده را داده است که اهل حق، طرفداران حق، پیروز نهایی‌اند، ممکن است قربانی بدهند، اما در نهایت پیروز هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی