تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

برش‌هایی از کتاب دوران جدید عالم

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

از جمله خصوصیّات عصر جدیدی که امام بزرگوار و انقلاب ما در سطح جهان به‌وجود آوردند، عبارت از اصل آزادی از سلطه و تصرّف و نفوذ قدرت‌های بزرگ است؛ یعنی همان چیزی که در انقلاب ما، به‌عنوان اصل «نه شرقی و نه غربی» شناخته شد.

┄┅═══✼✼═══┅┄

با انقلاب اسلامی در ایران و با تشکیل نظام اسلامی در این نقطه از عالم، عصر جدیدی با خصوصیّاتی متمایز با دوران قبل، در عالم به‌وجود آمد. اگر چه بسیاری از ملّت‌ها و دولت‌های سطح زمین، تحت تأثیر این عصر جدید قرار گرفتند، حتّی نقشه‌ی سیاسی دنیا عوض شده‌ است، امّا توقع نداریم که تحلیلگران و قضاوت‌کنندگانِ قدرتمند و سیاسی عالم اقرار کنند که این عصر آغاز شده است. آنها اعتراف نمی‌کنند که دوران جدیدی آغاز شده است؛ امّا تحت تأثیر این دوران قرار گرفته‌اند و آن را احساس می‌کنند. این عصر جدید و این دوران جدید را باید «دوران امام خمینی» نامید.

┄┅═══✼✼═══┅┄

انقلاب بزرگ ما، خصوصیّاتی مخصوص به خود داشت: تکیه‌ی به اسلام، هدف‌گیری ایجاد حکومت اسلامی، تجدید نظر در مفاهیم سیاسی عالم_مثل آزادی و استقلال و عدالت اجتماعی و چیزهای دیگر_ و حرکت به سمت دنیا و جامعه‌ای که بر پایه‌ی ارزش‌های اسلامی بنا شده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی