تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

برش‌هایی از کتاب دوران جدید عالم

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۳۰ ب.ظ

معنویّت و اخلاقی را که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی جزو اصول خود قرار داده است، نباید با دینداری‌های متحجّر، بی‌منطق و ایستا در بسیاری از جوامع اشتباه کرد. آن دینداری‌ها، به ظاهر و در زبان دیندار، امّا با ایستایی و تحجّر و عدم فهم مسیر سعادت برای جامعه و انسان همراه است. 

┄┅═══✼✼═══┅┄

در عرصه سیاسی، انقلاب تازه‌ترین و جذاب‌ترین سخن را برای بشریت دارد. بعضی خیال می‌کنند اصطلاحات و تعبیرات معرفتی فراهم آمده در اردوگاهِ به اصطلاح لیبرال‌دمکراسی غرب که وارد کشور می‌شود، سوغات‌های جدید و حرف‌های تازه‌ای است که انقلاب آنها را نشنیده است و حالا باید انقلاب و انقلابیّون این حرف‌ها را بشنوند؛ این خطاست. انقلاب روزی متولّد شد که همه‌ی این حرف‌ها بود و انقلاب همه‌ی این حرف‌ها را باطل کرد.

┄┅═══✼✼═══┅┄

آن لیبرال‌دمکراسی‌ای که امروز به مردم دنیا وعده می‌دهند، ما این را در زندگی خود آزمایش و تجربه کرده‌ایم؛ برای ما ندیده نیست. ما حکومت سیاه دیکتاتوری پهلوی را که از پنجه‌هایش خون می‌ریخت و از سر و پایش فساد می‌تراوید و در زیر سایه‌ی آمریکا و با کمک آمریکا و با تکیه به آن کشور، همه‌ی این جنایت‌ها را می‌کرد، از نزدیک لمس کرده‌ایم؛ این قضایا برای ما ندیده نیست. حقوق بشر آمریکایی را اینجا دیده‌ایم _گوشه‌ی زندان‌ها و در شکنجه‌گاه‌ها_ و با گوشت و پوست‌مان آن را لمس کرده‌ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی