تبیین منظومه فکری رهبری

آخرین نظرات
پیوندها

برش‌هایی از کتاب دوران جدید عالم

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳ ب.ظ

انقلاب اسلامی ایران، موفّق‌ترین تجربه‌ی اسلامی عصر جدید بود در عرصه‌ی خودباوری ملّت‌ها و مردم‌باوری نخبگان، در عرصه‌ی نفی اسطوره‌ی شکست‌ناپذیری رژیم‌های طاغوتی و اربابشان، در عرصه‌ی شکستن غرور کمونیسم ‌و سرمایه‌داری، ارائه‌ی مدل‌های کارآمد در پیشرفت‌های بزرگ کشور، با حفظ مردم‌سالاری و دفاع از ارزش‌های اساسی.

┄┅═══✼✼═══┅┄

این دوران، دوران قرآن است؛ زیرا پس از تجربه‌ای ناموفّق بشر در قرن‌های بیداری و شکوفایی و جهش؛ یعنی پس از آنکه بشر نتوانسته است نظام زندگی انسانی زاینده و تسلّابخشی متناسب با رشد طوفانی و شگفت‌آور علم برای خود پدید آورد، اکنون راه‌ها به‌تدریج به طریقه‌ی توحید و راه دین می‌گراید. امروز فرصتی تاریخی و استثنایی است برای اینکه قرآن در هدایت فکر و عمل انسان‌ها قدرت و چیرگی خود را نشان دهد.

┄┅═══✼✼═══┅┄

تقریباً در همه‌ی انقلاب‌های بزرگی که در قرن بیستم در دنیا اتّفاق افتاد، وقتی ملّت‌ها یا گروه‌های مبارز، کار خودشان را آغاز می‌کردند و مبارزه را علیه یک سلطه و یک قدرت، مختصری پیش می‌بردند، خودشان را به یک قدرت دیگر وصل می‌کردند. اینکه یک ملّت، با اتّکای به خود و با توکّل به خدا، در مقابله با یک قدرت ظالم، به هیچ‌کس و هیچ قدرت، اعتماد و اتّکا نکند، راهی بود که ملّت ایران به رهبری امام بزرگوار آغاز کردند و امروز در دنیا، این راه به تدریج رهروان زیادی پیدا می‌کند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی